Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boonsaw
    Rider
    • 2015
    • 260
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zbieg okoliczności. Przy 36 kkm wymieniałem rozrząd właśnie bez wariatora i dokładnie po 10 kkm terkotanie wróciło. Z reszta zawsze po wymianie oleju na nowy przez parę tysięcy był spokój potem zawsze wracało. Przy 100km wymieniłem całość razem z wariatorem i przejechałem już 30kkm bez tego dzwieku. W tym wątku ktoś napisał że za ten dzwiek odpowiada właśnie wadliwy wariator i u mnie to się sprawdziło.

    Komentarz

    • Sony
      Rider
      • 2015
      • 342
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      u mnie było podobnie, ale na oleju Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 od około 2 lat przestało. Rozrządu nie wymieniałem i jest OK (odpukać). Wcześniej terkotało raz z rana, raz po postoju ok. 2 godz. Latem częściej niż zimą. Może mój silnik polubił się z tym olejem. Wiosną zalałem zatem takim samym olejem i nie zamierzam zmieniać na inny, bo jest OK. Wcześniej były różne inne oleje, w tym m.in. Castrol 5W30, Mobil 1 ESP 5W30, Fuchs Titan 0W40 i na wszystkich tych olejach terkotanie powracało.

      Komentarz

      • slawko80rr
        Rider
        • 2010
        • 600
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Kolega niedawno zgłosił się do mnie z problemem jako że mamy ten sam silnik, w jego o2fl 1.4 TSI z 2010 na Ori rozrządzie zaczął trzaskac na wolnych obrotach ale jeździł świecił też check. Pojechał do aso i diagnoza łańcuch. Odradzałem ale zostawił w ASO dziś odebrał 4.2 tyś. Na fakturze litania śrubek jakaś masakra zgodna z ich procedurami. Oprócz zestawu za 1900 o robocizny za 1000 śrubek i uszczelek ponad 30 pozycji. A po jego zapytaniu czy teraz już będzie ok do końca odp szczera że tak do następnej wymiany
        Ostatnio edytowany przez slawko80rr; 9133.
        Sławka wozi Superb 2 FL
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

        Komentarz

        • wojtasmazi
          Drive
          • 2017
          • 90
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Nie dostał nawet wstępnej wyceny nim zostawił samochód ?? Innych cen w ASO nie można się spodziewać

          Komentarz

          • slawko80rr
            Rider
            • 2010
            • 600
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Dostał i przystał bo go wystraszyli że byle kto tego nie zrobi
            Sławka wozi Superb 2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

            Komentarz

            • Sony
              Rider
              • 2015
              • 342
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?

              Komentarz

              • Sony
                Rider
                • 2015
                • 342
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez Wronek1

                tak...
                Można bliżej i co trzeba wymienić poza łańcuchem i napinaczem, a co ewentualnie pozostawić ?

                Komentarz

                • Sony
                  Rider
                  • 2015
                  • 342
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Czytałem, czytałem, ...choć już upłynęło sporo czasu. Nie było tu jednak chyba o zmieniającym się kącie wyprzedzenia zapłonu i ewentualnym zdiagnozowaniu związku tego kąta z problemem rozrządu w TSI. A może jest tak, że w TSI na wolnych obrotach jest to normalne i nie świadczy o problemie ? Jak jest z tym u Was na wolnych obrotach silnika? Poza tym, może ktoś przypomni (nie mogę teraz tego znaleźć) jakie błędy się zapisują przy usterce z rozrządem i kiedy zapala się kontrolka z silniczkiem z powodu usterki w rozrządzie?

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 342
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
                    Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
                    Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?

                    Komentarz

                    • opermon
                      Rider
                      • 2008
                      • 318
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Ja u siebie zmieniałem na części z zestawu ale moje auto jest z 2012 roku. U Ciebie musiałbyś jeszcze chyba wymienić łańcuch, koło zębate i napinacz pompy oleju. Dokładnie musiałbyś sprawdzić po numerze silnika, do któregoś trzeba było to zmieniać, a później już nie. Filtr oleju mam cały czas ten sam Mann W712/94. W kompie nic nie musisz zmieniać jakby coś.
                      Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        No dobra.

                        Po prawie 10 latach od założenia tego wątku muszę podsumować.

                        Wówczas mi wymienili napinacz rozrządu i tyle. Obecnie skoda jest użytkowana przez mojego tatę , ma 200 kkm przebiegu i jeździ jak nowa.

                        Byli tu tacy, co dawali jej max 50 kkm przebiegu - po tym silnik miał się rozsypać : )

                        Komentarz

                        • radekrp90
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 158
                          • Volkswagen
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                          Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
                          Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
                          Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
                          Filtr stosujesz taki jaki masz teraz chyba, że wymieniasz pokrywę (wraz z mocowaniem filtra).
                          W Twoim przypadku nie trzeba zmieniać łańcucha ale przy tej robocie i tak warto go wymienić, bo może się okazać że też jest wyciągnięty. Ja nie zmieniałem (przebieg był ~120k chyba, teraz 180k).

                          Komentarz

                          • Sony
                            Rider
                            • 2015
                            • 342
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Dzięki, zatem filtr oleju zostaje jak dotychczas z lit.J. Do zestawu naprawczego mam dołożony uszczelniacz wału 038103085E. Czy ten uszczelniacz też wymienialiście, bo chyba on jest zamontowany po przeciwnej stronie silnika ? Wymieniać zatem, czy jeśli nie cieknie ten fabryczny to lepiej go nie ruszać?

                            Komentarz

                            • opermon
                              Rider
                              • 2008
                              • 318
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Ja u siebie wraz z zestawem naprawczym wymieniłem jeszcze uszczelkę pokrywy 03C109287G, uszczelniacz wału 038103085E i śruby N91197001, N90256202, N91048601. Nie pamiętam czy te śruby wchodzą w skład zestawu czy nie. Ja swój kupowałem przez internet i był z uszczelkami i tymi śrubami.
                              ​​​​Uszczelniacz wału jest w obudowie rozrządu i warto go za jednym razem wymienić.
                              Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                              Komentarz

                              • rodro
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 238
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Znalazłem coś takiego odnośnie sprawdzenia stanu rozrządu przy pomocy VCDS na pracującym, rozgrzanym silniku. Sprawdzałem u siebie, ale nie było opcji pokazanej na filmie, może z powodu starej wersji VCDS (10.64), a może z powodu sterowników. Może ktoś spróbuje sprawdzić u siebie. Im kąt bliższy 0 tym lepszy stan rozrządu. Autor podaje przedziały liczbowe wskazujące na konieczność wymiany rozrządu.

                                Komentarz

                                • kali_sw
                                  L&K
                                  • 2019
                                  • 1159
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  odnośnie filmiku z ostatniego postu - u mnie korekcja kąta dochodziła do 5 stopni, niestety dopóki nic się nie działo to nie sprawdzałem, czy faktycznie to z czasem rośnie
                                  Mateusz

                                  Komentarz

                                  • devilne
                                    Classic
                                    • 2020
                                    • 18
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Ja nie mam czegoś takiego jak phase position, można to znaleść pod inną nazwą?

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 342
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Jestem po wymianie rozrządu na zestaw z lit."C". Łańcuch nie był napięty, wariator miałem B, napinacz AH. Po wymianie łańcuch jest napięty jak struna.

                                      Komentarz

                                      • jkulbat
                                        Classic
                                        • 2021
                                        • 3
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Cześć

                                        Witam wszystkich. Jaki był koszt wymiany? Czy zamienniki czy oryginał?

                                        Komentarz

                                        • bibop
                                          Drive
                                          • 2016
                                          • 45
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Czy jak się wymienia rozrząd na zestaw C gdzie nie potrzeba wymieniać napędu pompy oleju to trzeba zdejmować miskę czy nie trzeba?

                                          Komentarz

                                          • opermon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 318
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Jeżeli będziesz wymieniał zębatkę na wale to trzeba ściągnąć miskę lub kombinować aby zrzucić łańcuch pompy oleju.

                                            Wysłane przy użyciu Tapatalka

                                            Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                            Komentarz

                                            • Sony
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 342
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              U mnie miska była zdejmowana właśnie z powodu wymiany koła na wale - koło jest w komplecie C. Też nie trzeba było wymieniać napędu pompy olejowej.

                                              Komentarz

                                              • jkulbat
                                                Classic
                                                • 2021
                                                • 3
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Witam. Mam chyba również problem z rozrządem. W szczególności objawia się po kilkudniowym postoju i najczęściej latem tak jakby olej zupełnie spłynął. Zastosowałem kiedyś olej Ravenol VSW 0W30 i było jeszcze gorzej. Obecnie jeżdżę na LM Top tec 4200 5W30 i hałas też się pojawia ale w mniejszym stopniu. Samochód ma 87 tys. przebiegu. Jak mam tylko kilkudniowe przerwy lub z dnia na dzień to jest półsekundowe zachrobotanie. Przedwczoraj go kontrolnie odpaliłem w garażu pochodził minutę Natomiast dzisiaj odpaliłem to hałas trwał dłużej. Czy ktoś może posłuchać nagrania i powiedzieć z Waszego doświadczenia czy to jest hałas rozciągniętego łańcucha?


                                                Ostatnio edytowany przez jkulbat; 9993185.

                                                Komentarz

                                                • jkulbat
                                                  Classic
                                                  • 2021
                                                  • 3
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  witam jestem po wymianie rozrządu. Najnowsza zmodyfikowana wersja. Na pytanie mechanika czy łańcuch był wyciągniety odpowiedział że porównywał stary z nowym i na długość były jednakowe. Natomiast napinacz był w maksymalnym ustawieniu i ślizgi były trochę przetarte. Mam pytanie czy nowy poprawiony łańcuch jest dłuższy od tego który był oryginalnie zamontowany? Czytałem że nowy ma 2 ogniwa więcej. Jakby był dłuższy to ten stary by był nieźle rozciągniety. Może ktoś mnie oświecić w tym temacie. Może to było gdzieś napisane ale jak szukam to jest komunikat że forum w trakcie odbudowy wyszukiwarka nie działa

                                                  Komentarz

                                                  • rafpra
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 11

                                                    Dzień Dobry,
                                                    Wygląda że muszę również wymienić rozrząd - (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2011 r., 165 tys. km przebiegu ).
                                                    Objawy mam takie: błąd P009, czasami krótkie grzechotanie po zimnym stracie, delikatne falowanie silnika przy przyspieszaniu.

                                                    Opcje na wymianę całego zestawu na ta chwile są takie:
                                                    1) ASO: komplet VW 03C 198 229 C za 2300PLN + śrubki + robota ASO , czyli koszt powyżej 4000 PLN.
                                                    2) HEPU komplet zamiennik HEPU 216010CA, kosz w warsztacie całości 1800 PLN

                                                    Czy ma ktoś doświadczenie z tym zamiennikiem lub innym ? czy raczej polecacie tutaj VW oryginalny komplet ?
                                                    pozdrawiam
                                                    RafPra


                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...